Lucrarea se adresează studenților din domeniul Psihologie și aduce în atenție un model privind activitatea practic-aplicativă desfășurată în mod unitar, standardizat, prin prisma unor protocoale de lucru, particularizate pentru fiecare etapă în parte din cadrul a două activități distincte de evaluare psihologică, respectiv evaluarea psihologică de selecție și evaluarea psihologică periodică la locul de muncă.
Suportul teoretic pus la dispoziția cititorului în primele capitole lămurește și unele aspecte care facilitează înțelegerea modului de proiectare a evaluării, plecând de la selectarea celor mai relevanți predictorii din compunerea profilelor psihologice ale posturilor sau familiilor de posturi, până la evidențierea legăturii dintre resursele avute la dispoziție în literatură și modul de selectare a celor mai potrivite instrumente de evaluare a predictorilor.
În ultimele două capitole și cele cinci anexe, autorul explică și utilizează exemple referitoare la modul de lucru în cadrul fiecărei etape, utilizând algoritmi, exemple concrete și modele structurate în protocoale de lucru prin prisma cărora descrie relația dintre profilele psihologice ale posturilor și profilele psihologice individuale, de tip grafic și de tip descriptiv, inclusiv modul detaliat privind elaborarea celor din urmă prin utilizarea unor date recoltate în cadrul evaluării cu instrumentele prezentate, precum și utilitatea acestora.